Ads Top

Motorjacht maakt reclame voor de QR Code

"Als je wilt opvallen, moet je iets opmerkelijks doen", zo heeft ook Frans Hendrikx van Omnisense Communicatie gedacht, toen hij besloot zijn splinternieuwe Greenline 33 motorjacht uit te rusten met een 2 x 2 meter grote dynamische QR Code op het dak. De boot wordt tijdens de Havendagen van Zierikzee op 25-tot en met 27 augustus 2011 officieel aan het publiek voorgesteld. Het unieke schip met de toepasselijke naam QR, is bedoeld voor reclamedoeleinden. Reclame voor bedrijven, organisaties en instellingen, die op een opvallende manier willen adverteren, maar ook voor de QR Code zelf.
Met zijn schip QR verwacht Frans Hendrikx een breed publiek te bereiken en kennis te laten maken met de kracht van dit nog nieuwe, maar uitzonderlijke communicatiemiddel. De herkenning van de QR Code neemt weliswaar toe met de groei van het aantal smartphonegebruikers, maar volgens Hendrikx kan het een stuk beter.
Met aan het einde van dit jaar ruim 4 miljoen smartphones in Nederland, is de QR Code ook voor bedrijven en instanties een interessant en nuttig communicatiemedium geworden. Omdat de QR Code gedrukte media verbindt met internet kun je er van alles mee. Veel mensen weten of realiseren zich dat nog niet.
Zo kan de QR Code gebruikt worden voor (extra) informatie in advertenties, affiches, bladen, kranten, brochures, folders en aanwijzingsborden, op bierviltjes en natuurlijk op visitekaartjes. De QR Code is niet duur, vrij eenvoudig toe te passen en de mogelijkheden zijn eindeloos. Interessant is dat de informatie achter de code op elk gewenst moment kan wisselen, waardoor het ruimte biedt voor verschillende (reclame)boodschappen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.