Ads Top

Multibrand modewinkels vragen merken met RFID te gaan leveren

Multibrand moderetailers, zoals Van Tilburg Mode, Only for Men, Smit mode, Berden e.a. willen net als ‘vertical retailers’ gebruik gaan maken van RFID. De multibrand retailers hebben tijdens een retailer-leverancier bijeenkomst van GS1 en Euretco richting hun merkleveranciers de wens geuit dat ze hun collectie geleverd willen krijgen met RFID labels. De retailers hebben aangegeven dit jaar nog te willen starten met de implementatie van RFID in hun winkels.

RFID wordt al door vele verticalen zoals ZARA, C&A en Decathlon toegepast. Hiermee zorgen zij voor een accurate voorraad waardoor ‘neen’-verkoop geminimaliseerd wordt en omnichannel mogelijkheden uitgebreid kunnen worden. Daarnaast kan er efficiënter gewerkt worden in de logistiek en in de winkels. Multibrand modewinkels willen ook deze voordelen behalen die de verticale retailers al realiseren door het gebruik van de identificatiemethode.

Tijdens de retailer-leverancier bijeenkomst afgelopen week hebben retailers hun topleveranciers, o.a. G-Star, Profuomo, LeDub, John Miller, Dobotex, Gerry Weber, Vanguard, Cast Iron en PME aangegeven samen met hen te willen werken aan een snelle invoering van RFID. Ze hebben de wens geuit zo spoedig mogelijk geleverd te krijgen met RFID labels.

Nog dit jaar willen de multibrand retailers de RFID-techniek in hun winkels hebben ‘draaien’. Hier hebben de multibrand retailers wel de hulp van de merkfabrikanten nodig om de kleding met RFID label geleverd te krijgen. Daarom hebben zij met elkaar de handen ineengeslagen en een project opgericht met hulp van GS1 en Euretco.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.