Ads Top

QR-codes breken door in de foodsector

Steeds meer consumentenbetalingen verlopen dit jaar via een QR-code, zo meldt NOS.nl. De werking is simpel: scan met de smartphone de QR-code op het product, voer in de internetbankierapp de beveiligingscode in en het product is betaald. Winkeliers hoeven geen betaalterminal aan te schaffen en kunnen via internetbankieren betalingen ontvangen.

Onderzoek van ABN AMRO en marktonderzoeker GfK in 2018 toont aan dat 46 procent de Nederlandse consumenten wel eens QR-codes gebruikt. De toename in betalingen via de QR-code kan de komende drie jaar het breekijzer zijn voor toepassingen van de QR-code op andere gebieden. Zo kunnen QR-codes op bijvoorbeeld groente-, fruit- of vleesverpakkingen de honger stillen naar informatie over herkomst, teeltmethoden en productieomstandigheden. Dit zijn gegevens waar op voedselverpakkingen weinig ruimte voor is, maar waar de moderne consument wel behoefte aan heeft.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.