Ads Top

Superdry selecteert Nedap voor wereldwijde RFID uitrol

Superdry heeft gekozen voor !D Cloud, het RFID-softwareplatform van Nedap. De RFID-oplossing zal worden geïmplementeerd in meer dan 200 winkels wereldwijd, in eerste instantie in het Verenigd Koninkrijk, Europa en de Verenigde Staten.

Superdry begon een paar jaar geleden de mogelijkheden van RFID te onderzoeken, met de ambitie om de nauwkeurigheid van de voorraad te vergroten. Dat zou uiteindelijk de klantervaring in de winkel en online verbeteren, aangezien altijd het juiste product op het juiste moment beschikbaar zou zijn.

Een belangrijke reden was omdat daarmee voorraadinformatie inzichtelijk kan worden gemaakt door middel van RFID.

Voordat Superdry de !D Cloud-oplossing van Nedap implementeerde, moest het bedrijf flink investeren in de fysieke afscherming van voorraadruimten. Dit was nodig om producten op de winkelvloer te kunnen aanvullen vanuit de voorraadruimte. Tijdens de proeffase van het RFID-project werd gebruikgemaakt van fysieke afscherming in de vorm van metaalverf. Daar lekte nog een aanzienlijk aantal signalen doorheen, waardoor de medewerkers gedwongen waren het leesvermogen van hun draagbare apparaten te verlagen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.