Ads Top

FrieslandCampina toont consument met nieuwe standaard herkomst product

Om de herkomst van haar producten aan consumenten te laten zien, maakt FrieslandCampina als eerste Nederlands bedrijf gebruik van GS1 Digital Link, de nieuwe standaard voor het online volgen van je producten. Het bedrijf zet de nieuwe standaard als eerste in voor de Aziatische markt. Via een QR-code op de verpakking kan de Aziatische consument met één klik zien wat de herkomst van hun Friso melkpoeder is, kijken of het écht de melkpoeder van Friso is én in de toekomst direct het product afrekenen. Op basis van productvolume kan dit worden beschouwd als 's werelds grootste implementatie van GS1 Digital Link tot nu toe.

FrieslandCampina wil zijn consumenten laten zien waar de door hen gekochte kindervoeding vandaan komt. Samen met technologiepartner Kezzler werd de ‘Trackeasy’ ontwikkeld. Door het scannen van de QR-barcode op het product komt de consument terecht op een website waar de herkomst van het product wordt getoond. Zo kunnen de melkveehouders van FrieslandCampina de Aziatische consument een kijkje geven op hun melkveebedrijven.

De QR-code wordt bijvoorbeeld ook ingezet bij digitale promotieacties als een fabrikant een product wil laten scannen. Het slimme van de QR-code van FrieslandCampina is dat de inhoud is gestandaardiseerd volgens de ‘GS1 Digital Link standaard’ waardoor met een barcode meerdere soorten informatie aan een product kan koppelen. Dit voorkomt dat er een veelvoud van barcodes op de verpakking komt te staan. De QR-code kan zonder een speciale app met de camera van een smartphone worden gescand. Zo wordt het de slimme sleutel voor antwoorden op verschillende vragen over een product.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.