Ads Top

Doorbraak voor iDEAL QR betalingen

Het gebruik van iDEAL QR-codes lijkt definitief door te breken. Werden eind 2019 nog zo’n 100.000 iDEAL-betalingen per maand via een QR-code opgestart, eind 2020 waren dat er al 450.000 per maand.

Onder andere goede doelen hebben de iDEAL QR-code ontdekt. Zo heeft het Rode Kruis vorig jaar iDEAL QR-codes ingezet op TV, in direct mailings en in advertenties. Daarmee heeft de hulporganisatie ruim €400.000 opgehaald.

Linda Terlage, online fondsenwerver van het Rode Kruis: “iDEAL QR-codes zijn een doeltreffende en waardevolle aanvulling op onze donatiemogelijkheden. Wij hebben het afgelopen jaar een iDEAL QR-code op TV getoond bij een reportage over onze hulpverlening tijdens deze coronacrisis. De kijkers konden die QR-code gedurende een minuut met hun smartphone scannen om direct aan het Rode Kruis te doneren. In die ene minuut hebben kijkers meer dan €10.000 gedoneerd.” 

Voor de techniek en verwerking van iDEAL QR-transacties werkt het Rode Kruis nauw samen met iDEAL-betaaldienstverlener CM.com.


Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.