Ads Top

Only for Men geeft gas met RFID

Only for Men is in Nederland een pionier als het gaat om de integratie van RFID voor slim voorraadbeheer binnen de modesector. De Nederlandse modeketen geeft flink gas en met ondertussen 17 filialen is men goed op weg naar een landelijke dekking.

De bedoeling was om de uitrol geleidelijk uit te voeren en zo de winkels rustig om te bouwen naar werken met RFID. Mede door COVID-19 was er meer tijd beschikbaar en is er besloten om versneld uit te rollen. In november werd het laatste filiaal omgezet en zijn samen met Resatec en RFKeeper de laatste technische issues weggewerkt.

Artikelen die volgens het computersysteem in de winkel moeten liggen, blijken voor veel retailers vaak onvindbaar. Dit is volgens logistiek manager Bert Oosterom een goed voorbeeld van een voorraadprobleem dat met RFID valt op te lossen. “Op dit moment inventariseren we de voorraad wekelijks, wat leidt tot een gemiddelde voorraadaccuraatheid van maar liefst 98,3%. Het belang van de juiste voorraadcijfers is door de pandemie nog belangrijker geworden. Consumenten winkelen immers meer en meer online en we halen veel items uit winkels voor online orders. Via onze webshop verkopen we nu 3 à 4 keer meer dan normaal. De vluchtigheid van online shoppen geeft je als retailer maar één kans om het goed te doen. Teleurstellingen bij de klant moet je dus meer dan ooit zien te vermijden.“

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.