OV bedrijven nemen klachten over chipkaart serieus
Alle OV-bedrijven en TLS hebben kennis genomen van de berichtgeving in de media over de rapportage van het OV-loket en in het bijzonder 'de klachtenregen over de OV-chipkaart'. De betrokken vervoerders staan open voor suggesties om de dienstverlening voor de klanten nog beter te maken. De klachten en meldingen zoals beschreven in het rapport betreffen de periode januari tot en met september 2009. In die periode is een aantal problemen, waar het rapport over gaat, al opgelost dan wel in behandeling genomen.
Tot met september dit jaar zijn er bij het OV Loket 800 klachten binnengekomen over de OV-chipkaart. Wekelijks reizen er 650.000 mensen met de OV-chipkaart. Dit betekent dat wekelijks 7 tot 8 miljoen keer wordt in- en uitgecheckt, saldo wordt geladen en andere OV-chipkaarthandelingen plaatsvinden.
De stadsregio Rotterdam heeft in september een rapport opgeleverd naar onder andere de waardering van de OV-chipkaart onder gebruikers. Belangrijkste conclusie uit dit onafhankelijke onderzoek is, dat de invoering van de OV-chipkaart volgens de reizigers het reizen in het OV makkelijker heeft gemaakt. Verder zijn reizigers van mening dat het gebruik van de OV-chipkaart snel went (86 procent).
Tot met september dit jaar zijn er bij het OV Loket 800 klachten binnengekomen over de OV-chipkaart. Wekelijks reizen er 650.000 mensen met de OV-chipkaart. Dit betekent dat wekelijks 7 tot 8 miljoen keer wordt in- en uitgecheckt, saldo wordt geladen en andere OV-chipkaarthandelingen plaatsvinden.
De stadsregio Rotterdam heeft in september een rapport opgeleverd naar onder andere de waardering van de OV-chipkaart onder gebruikers. Belangrijkste conclusie uit dit onafhankelijke onderzoek is, dat de invoering van de OV-chipkaart volgens de reizigers het reizen in het OV makkelijker heeft gemaakt. Verder zijn reizigers van mening dat het gebruik van de OV-chipkaart snel went (86 procent).
Geen opmerkingen: