Telexis rondt proef mobiel betalen succesvol af
Je mobiele telefoon als pin- en kaartautomaat, het spreekt nog steeds tot de verbeelding. Telexis heeft een eerste proef met mobiel betalen bij een grote Nederlandse retailer met succes afgerond. Ruim honderd personeelsleden konden tijdens de proef contactloos betalen met een chipkaart of kiezen voor mobiel betalen met een mobiele telefoon met NFC (Near Field Communication). Het saldo op de telefoon is handmatig ‘over-the-air’ op te waarderen, ook een automatische opwaardeerfunctie bij onvoldoende saldo is mogelijk. Het systeem is gebaseerd op OV-chipkaart standaarden, om in een later stadium optimaal te kunnen profiteren van de schaalgrootte en infrastructuur van de OV-chipkaart.
De volgende stap is een roll-out van de oplossing in diverse winkelformules en de uitbreiding naar het openbaar vervoer domein, waarmee met je mobiele telefoon en OV-chipkaart zowel betalen als reizen mogelijk wordt. Hiermee worden, naast het toenemende mobiele dataverkeer, mobiele betalingen en e-tickets de nieuwe drivers voor de telecom sector; bellen is straks een add-on met erbij interessante cross-loyality voordelen over de domeinen van ticketing, payment en telecom (zoals belminuten voor reiskilometers).
Telexis demonstreert zijn oplossingen en klant-cases als een van de ‘exhibitors’ op de jaarlijkse MVNO Industry Summit die op 11 en 12 mei plaatsvindt in Barcelona. Tevens verzorgt Toofan Otaredian op 11 mei een lezing met als onderwerp
De volgende stap is een roll-out van de oplossing in diverse winkelformules en de uitbreiding naar het openbaar vervoer domein, waarmee met je mobiele telefoon en OV-chipkaart zowel betalen als reizen mogelijk wordt. Hiermee worden, naast het toenemende mobiele dataverkeer, mobiele betalingen en e-tickets de nieuwe drivers voor de telecom sector; bellen is straks een add-on met erbij interessante cross-loyality voordelen over de domeinen van ticketing, payment en telecom (zoals belminuten voor reiskilometers).
Telexis demonstreert zijn oplossingen en klant-cases als een van de ‘exhibitors’ op de jaarlijkse MVNO Industry Summit die op 11 en 12 mei plaatsvindt in Barcelona. Tevens verzorgt Toofan Otaredian op 11 mei een lezing met als onderwerp
Geen opmerkingen: