KBC-klanten pro-actiever dankzij bakens
In KBC-bankkantoren kunnen klanten nog dit jaar contextuele informatie ontvangen op hun smartphone door middel van bakens: kleine toestelletjes die een signaal uitsturen via Bluetooth Low Energy. Hiervoor werkt KBC samen met Harald, het IoT-platform van In The Pocket.
Klanten kunnen bijvoorbeeld een verwelkomingsbericht krijgen of worden gewezen op de mogelijkheid om met de smartphone geld af te halen of mobiel te betalen. Is de klant een actief gebruiker van KBC Mobile App en heeft hij Bluetooth geactiveerd op zijn smartphone? Dan zal hij die informatie ontvangen als hij in de buurt van zo'n beacon komt. KBC zal nog dit jaar een 500-tal kantoren uitrusten met beacons.
De klant kiest zelf of hij deze meldingen wil ontvangen of niet. Dat past hij eenvoudig aan via de instellingen van de KBC Mobile App.
Klanten kunnen bijvoorbeeld een verwelkomingsbericht krijgen of worden gewezen op de mogelijkheid om met de smartphone geld af te halen of mobiel te betalen. Is de klant een actief gebruiker van KBC Mobile App en heeft hij Bluetooth geactiveerd op zijn smartphone? Dan zal hij die informatie ontvangen als hij in de buurt van zo'n beacon komt. KBC zal nog dit jaar een 500-tal kantoren uitrusten met beacons.
De klant kiest zelf of hij deze meldingen wil ontvangen of niet. Dat past hij eenvoudig aan via de instellingen van de KBC Mobile App.
Geen opmerkingen: