Ads Top

Oproep sportretail: Leveranciers moeten artikelen aanleveren met RFID

Circa 50 leveranciers moeten meer werk maken om hun artikelen te gaan 'source taggen'. Die oproep doen sportretailers na andere succesvolle business cases in de modesector. Onder meer Intersport, Foot Locker, Sport2000, Daka en Perry Sport hebben nu aan een aantal van hun leveranciers gevraagd om artikelen te gaan aanleveren met een RFID chip.

Het is voor leveranciers, distributeurs en retailers in de sportbranche vaak een uitdaging om een nauwkeurig overzicht van de beschikbaarheid van alle artikelen in alle kleuren, maten en stijlen te krijgen. Wie daarbij de stap naar onlineverkoop zet, is zich er snel van bewust dat een accuraat voorraadsysteem en een efficiënte toeleveringsketen noodzaak zijn. Met RFID-tagging op artikelniveau is het mogelijk om een uiterst nauwkeurige voorraadbeheer- en beweging te realiseren. Met hogere verkoopcijfers tot gevolg.

RFID kan helpen de voorraadbetrouwbaarheid flink te verbeteren. Uit diverse internationale onderzoeken blijkt dat de omzet met 3 tot 10% zou kunnen stijgen, omdat de beschikbaarheid van artikelen verbeterd. Dit geldt voor voorraden in winkels, maar de techniek helpt ook om leverprestaties in de keten transparant te maken en te verbeteren.

Ook biedt het meer mogelijkheden om de samenwerking tussen leverancier en retailer verder uit te bouwen. Bijvoorbeeld in logistieke en productieprocessen zodat winkelschappen tijdig worden bevoorraad met de juiste producten en een minimum aan inspanning en kosten.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.