Ads Top

‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke code hoort

GS1 lanceert ‘Verified by GS1’, een wereldwijde oplossing waarmee retailers en marktplaatsen de identiteit van producten door de GS1 barcode (GTIN) kunnen verifiëren.

‘Verified by GS1’is een initiatief van GS1 in samenwerking met het Consumer Goods Forum. Nederland is een van de eerste landen waar de wereldwijde datadienst wordt gelanceerd. Het is een wereldwijd register die ervoor gaat zorgen dat productgegevens nauwkeurig, volledig en betrouwbaar zijn.

Retailers en online marktplaatsen moeten immers de juiste producten aan consumenten verkopen. Daarvoor hebben ze een goede actuele en betrouwbare productcatalogus nodig, gebaseerd op de juiste productidentificatie.

Het kunnen identificeren is één, maar het wordt voor de (online) verkoopkanalen steeds belangrijker om informatie over het betreffende artikel toe te voegen. Daarom wordt vanaf vandaag in het aanvraagproces van een artikelnummer direct artikeldata vastgesteld, waaronder merknaam, productomschrijving, gewicht, en -foto’s.

GS1 komt met ‘Verified by GS1’ omdat een goede consumentenervaring begint bij het vertrouwen op betrouwbare gegevens. Maar merkeigenaren hebben nu geen enkele manier om de identificatie van producten aan (online) retailers te bevestigen. Winkelcatalogi bevatten nu dan ook vaak dubbele, onjuiste en/of ontbrekende informatie over producten.

Consumenten krijgen niet de producten die ze willen. En zo verliest iedereen als data niet op orde is. (Online) retail verspilt tijd, geld en middelen aan het op orde krijgen en houden van hun data voor hun (digitale) schappen. Online kloppen de ‘listings’ niet. En ook de merkeigenaar verspilt tijd, geld en middelen als het gaat om actuele en correcte data te tonen, en zien dan dat hun merken online niet goed zichtbaar zijn of zelfs verkeerd staan.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.