Ads Top

SNIPES kiest Nedap iD Cloud voor RFID-project

Nedap kondigt een samenwerking aan met SNIPES , een van de meest relevante en wereldwijd opererende sneaker- en streetwear-retailers. SNIPES verkoopt wereldwijd bekende merken, zoals NIKE en toonaangevende eigen merken als Karl Kani. De samenwerking met Nedap is eerder dit jaar in Duitsland gestart. Alle Duitse winkels, wat neerkomt op bijna de helft van alle SNIPES-winkels in Europa, implementeren iD Cloud voor eind 2022. De rest van de Europese winkels wordt voor medio 2023 aan het project toegevoegd.

De samenwerking helpt SNIPES om in de toekomst omnichannel diensten als Ship-from-Store met succes te implementeren. Hiervoor is voorraadnauwkeurigheid één van de belangrijkste uitgangspunten. Dit leidt tot een hogere voorraadbeschikbaarheid van producten binnen alle verkoopkanalen en helpt de winkelervaring nog plezieriger maken. 

De business case voor het RFID-project is gemaakt op basis van Nike en Levi’s artikelen. De artikelen van deze merken zijn namelijk tijdens de productie al voorzien van een RFID-label. De eigen merken van SNIPES worden momenteel aan het project toegevoegd. Andere A-merken die reeds voorzien zijn van RFID-labels volgen voor medio 2023.


Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.