Ads Top

De Wolky Shop elimineert 'nee-verkoop' met RFID

Schoenenretailer De Wolky Shop implementeert Store !D, de RFID oplossing van Nedap Retail, om 'nee-verkoop' in de fysieke winkels en de webshop te elimineren doordat zij de voorraden in hun winkels frequenter en accurater opnemen. Na de succesvolle doorvoering van een "RFID Experience" in twee winkels over een periode van twaalf weken, waarbij de voorraadnauwkeurigheid van 84 procent naar 98 procent is gestegen, heeft De Wolky Shop besloten tot uitrol in al haar winkels in Nederland en Duitsland.
Wereldwijd worden er jaarlijks al meer dan 1 miljard RFID labels in de fashion retail gebruikt, maar door de complexiteit van de implementatie van RFID projecten wordt deze technologie met name door grote retailers toegepast. Daarom heeft Nedap recent met de RFID Experience een nieuwe aanpak geïntroduceerd die het voor middelgrote fashion- en schoenenretailers mogelijk maakt om met minimale inspanning en kosten, de voordelen van snelle voorraadopname met RFID te ervaren. Tevens kan deze aanpak worden gebruikt als startpunt voor een verdere uitrol op korte termijn.
Tijdens de RFID Experience telt de retailer met grote regelmaat zijn voorraad middels een !D Hand, een geavanceerde RFID handlezer die 10.000 producten per uur kan lezen. Daarmee krijgt de retailer inzicht in zijn daadwerkelijke winkelvoorraad waardoor de oorzaken van eventuele voorraadverschillen, door bijvoorbeeld derving of fouten, sneller kunnen worden aangepakt.
"In een zeer korte periode hebben wij in twee winkels inzicht gekregen in de oorzaken van de verschillen tussen de administratieve en de werkelijke aanwezige voorraad. Deze verschillen hebben wij tot een minimum teruggebracht en vervolgens door snelle, frequente voorraadopnames ook blijvend gereduceerd. Het resultaat is een accurate voorraad met daardoor minder 'nee-verkoop' en minder teleurgestelde klanten wat in deze tijd essentieel is om de concurrentie aan te kunnen", aldus Tom van Geemen, CEO van De Wolky Shop.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.