Consument geeft niks om Internet of Things
Het wemelde aankondigingen over de Internet of Things deze week op gadgetbeurs CES in Las Vegas. Samsung kondigde aan dat het al zijn apparaten van sensoren zou voorzien, KPN doet mee aan een nieuwe internationale industriegroep en ook BlackBerry komt met een eigen platform, in eerste instantie voor de auto-industrie. Maar recent onderzoek onder Amerikaanse consumenten giet koud water over de hooggespannen verwachtingen.
Nieuw onderzoek van Nielsens Affinnova Groep brengt de ontnuchtering pas echt aan het licht: Bijna de helft van de ondervraagde (Amerikaanse) consumenten vindt de tot nu toe getoonde oplossingen gimmicks. 49 procent geeft aan dat zij echte waarde willen zien, niet een nieuwigheidje. Accenture deed ook onderzoek: Consumenten vinden de apparaten zoals slimme thermostaten nog altijd veel te moeilijk. Een vijfde vindt dergelijke apparatuur zelfs ‘onwerkbaar’. Doorzetters geven aan veel niet werkt zoals geadverteerd.
Nieuw onderzoek van Nielsens Affinnova Groep brengt de ontnuchtering pas echt aan het licht: Bijna de helft van de ondervraagde (Amerikaanse) consumenten vindt de tot nu toe getoonde oplossingen gimmicks. 49 procent geeft aan dat zij echte waarde willen zien, niet een nieuwigheidje. Accenture deed ook onderzoek: Consumenten vinden de apparaten zoals slimme thermostaten nog altijd veel te moeilijk. Een vijfde vindt dergelijke apparatuur zelfs ‘onwerkbaar’. Doorzetters geven aan veel niet werkt zoals geadverteerd.
Geen opmerkingen: